viernes, 29 de mayo de 2009

Arrenquen cartells del PP i els llencen a casa del president local


29.05.2009
e-notícies

El presidente del PP de Begues, Fernando Moya, ha denunciado en un comunicado que "los carteles de propaganda electoral del Partido Popular en Begues han durado dos días en su sitio. Esta noche los han arrancado aquellos que van de demócratas y progresistas. Aquellos que se creen en posesión de la verdad absoluta y que practican el pensamiento único, incluso llegando a la amenaza al contrario. Aquellos pocos intransigentes que, afortunadamente son pocos, pero que le hacen mucho daño tanto a la política como a Cataluña". "Los carteles han sido arrancados por dos motivos principalmente. Uno, porque son unos individuos que no entienden la política con un sentido de rivalidad, con espíritu de superación y de forma democràtica, sino que la ven con odio, con saña hacia todo aquel que no piensa como ellos. Y dos, porque son tan viles y poco democráticos como para llevar lo político a la esfera de lo privado". "Ya en las anteriores municipales arrancaron los carteles hasta cuatro veces, siendo repuesto en todas y cada una de ellas. Ahora han dado un paso más y han osado tirarlos dentro de la casa de los representantes del PP con tono amenazante. No tenemos muy claro si el tema no irá a más. Actos como estos no hacen más que demostrar la cobardía de los que tiene el valor de en la oscuridad de la noche se atreven, no ya a arrancar los carteles si no también, a acercarse hasta la vivienda del Presidente Local y en actitud amenazadora tirarle los carteles dentro de su domicilio". Fernando Moya, Presidente del PP de Begues, y Fina Redondo, Concejala del PP, han cursado denuncia por amenazas ante los Mossos.

jueves, 28 de mayo de 2009

Les JERC també defensen que el Barça "no és espanyol"


28.05.2009
e-notícies

Despleguen una pancarta on s'indica que "avui cap equip espanyol juga a Roma"

Membres de les JERC han seguit l'exemple de la JNC i també han reivindicat que el FC Barcelona no és tracta "d'un equip espanyol". D'aquesta manera, membres de les joventuts d'Esquerra han desplegat una pancarta al centre de Roma en la que es pot llegir que "avui cap equip espanyol juga a Roma". També destaca la presència de senyeres i estelades a la capital italiana.
L'acció de les JERC s'afegeix a la de la JNC, branca juvenil de Convergència (CDC), que reparteix aquest dimecres a Roma 2.000 pancartes amb el lema Catalonia is not Spain i 2.000 senyeres, entre els aficionats del FC Barcelona a la final de la Champions League.
En un comunicat, la branca juvenil d'Esquerra ha indicat que les JERC "expliquen a Roma que els Països Catalans no són Espanya" i ha afegit que "al llarg del dia s’han penjat nombroses pancartes en espais emblemàtics de la ciutat, al mateix temps que es repartirà material fora i dins de l'estadi".

martes, 26 de mayo de 2009

Junqueras afirma que la familia de Aleix Vidal-Quadras traficaba con esclavos


26.05.2009
La voz de Barcelona

El candidato de ERC a las elecciones europeas, Oriol Junqueras, ha señalado que “puede que [Vidal-Quadras] no sepa o menosprecie el Romanticismo porque en la época del Romanticismo en toda Europa, su familia se dedicaba a una cosa tan poco ética y tan práctica como a traficar con esclavos“.
En un mitin ante un centenar de personas en Sabadell (Barcelona), el historiador Oriol Junqueras ha replicado así este lunes al candidato del PP, Aleix Vidal-Quadras, quien había dicho que en estas elecciones solo son útiles los votos a PP o PSOE, porque el resto de partidos son “testimoniales, románticos, caprichosos” e “irrelevantes”.
“Supongo que la alternativa al romanticismo que debe proponer Vidal-Quadras no debe ser la de retornar a las viejas costumbres de su familia“, ha manifestado Junqueras, que ha avisado que dará “otros datos” sobre las prácticas de la familia de Vidal-Quadras “en este tipo de sectores”. “Puede que por esto no debería sorprender que este partido [el PP] se haya visto declarando tantas veces ante un juez”, ha insistido.
Junqueras ha acusado al PP de no saber “lo que es la ética”, y ha afirmado que los costes que suponen para Cataluña seguir integrada en España son “insoportables”, acusando al Estado de imponer a Cataluña un “déficit fiscal brutal”.

viernes, 22 de mayo de 2009

"La gent n'està fins el monyo d'Espanya"

22.05.2009
e-notícies

Carod explica que "no puc anar per una ciutat espanyola pel carrer perquè m'insulten"

El vicepresident de la Generalitat de Catalunya, Josep-Lluís Carod-Rovira ha denunciat en una entrevista a El món a RAC1 que "encara avui no puc anar per una ciutat espanyola pel carrer perquè la gent m'insulta a mi, insulta Catalunya, i diu 'viva España".

Sobre l'enquesta del CEO, que diu que han pujat en més de 4 punts els enquestats que diuen que estan a favor de la independència de Catalunya, ha apuntat que "m'estranya que només hagi pujat el 4%. Perquè la societat catalana n'hauria d'estra tipa, farta i recuita no des de fa uns anys sinó des de fa segles". "El que em sorprèn és com encara no tenim una majoria de la societat catalana que defensi, entengui i vulgui... que el millor que li pot passar a aquest país és el que els passa a la majoria de països europeus, que tenen un estat independent que, per tant, es munten la vida i estan representats a Europa", ha afegit."En aquesta direcció hi anem mes ràpid del que molta gent es pensa. Som davant d'un nou sobiranisme que no neix tant de la identitat lingüística i cultural... sinó que neix de la fatiga d'Espanya. La gent n'està ja fins el monyo. Per exemple, sectors empresarials [...]s'adonen que ens estan prenent el pèl."Sobre si els bascos estan més ben vistos que els catalans, ha considerat que "a Espanya hi ha una absoluta ignorància sobre la diversitat. [...] En el fons fa més por Catalunya que el País Basc. El pes demogràfic no té res a veure, [...] no té res a veure el pes econòmic [...] i un altra cosa que els posa molt nerviosos és la independència lingüística i cultural, de fet. [...] Per tant, és menys controlable. I hi ha una altra cosa: aquí defensem les nostres reivindicacions de manera pacífica i democràtica i això és una arma que no es pot vèncer.

"Pel que fa a Carretero ha manifestat que "suposo que és una persona que ha tingut una responsabilitat a la Generalitat, on ho va fer molt bé [...] i després pels motius que sigui, sobretot a partir del moment que surt del Govern, comença a tenir actituds crítiques amb la direcció del partit, cosa que em sembla legítim i respectable.

"Finalment, en referència a la relació entre CiU i ERC ha reconegut que "jo em conformaria que hi hagués fluïdesa diplomàtica. Per part d'ERC hi ha una sensació llargament viscuda d'arrogància i de menyspreu durant molt temps i al final als partits els fem persones humanes i tenim sentiments i el que hauríem de ser capaços de superar això en benefici del país. Algun moment arribarà que ens haguem de posar d'acord".

miércoles, 20 de mayo de 2009

Patrícia Gabancho: "no ens enviarien els tancs"


20.05.2009
e-notícies

L'escriptora creu que si "Espanya que vol estar asseguda al G-8 no s'ho pot permetre"

L'escriptora Patrícia Gabancho va participar en l'acte de presentació de la nova plataforma Sobirania i Justícia a l'Ateneu Barcelonès, on va explicar que "parlo amb la gent i em diuen que 'ja ens agradaria la independència, però no ens deixaran'".

En aquest sentit, l'escriptora ha assenyalat que "la independència no es demana, es fa, i hi ha maneres de fer-ho".Sobre l'argument de que 'ens trauran els tancs', l'escriptora s'ha mostrat convençuda que no seria així, atès que "la Espanya que vol estar asseguda al G-8 no s'ho pot permetre" perquè "la posaria al costat de Sèrbia i no és el rol que Espanya vol en el món, per tant no hi ha problema. A l'Europa del segle XXI no, als anys 30 potser sí", ha sentenciat.

martes, 19 de mayo de 2009

El PSC usa una imagen de Vidal-Quadras para su campaña y le acusa de ir "en contra de Catalunya"


19.05.2009
La Vanguardia

La valla publicitaria muestra a la candidata socialista de cara y al popular de espaldas y de cuello para arriba bajo el lema 'Tú decides qué Europa quieres'

Barcelona. (EFE).- El PSC utiliza desde hoy en sus vallas publicitarias de la campaña europea la imagen de la parte posterior de la cabeza del candidato del PPC, Aleix Vidal-Quadras, a quien la candidata socialista, Maria Badia, ha acusado de actuar "en contra de Catalunya".

La valla publicitaria muestra a los dos candidatos, bajo el lema "Tú decides qué Europa quieres", pero mientras Badia se muestra de cara, a Vidal-Quadras se le ve de espaldas de cuello para arriba, sin embargo, el político del PPC está claramente identificado al incluir su nombre debajo de la fotografía.

La candidata socialista ha explicado que la valla quiere ejemplificar la imagen de los que quieren entrar en el Parlamento europeo (los socialistas) y los que quieren que salgan, los populares, que actualmente son mayoría en la eurocámara.

Badia ha negado que el PSC pretenda hacer un llamamiento al "voto útil", pero sí ha apelado al "voto consciente", manifestando que los electores deben comprender que las dos "opciones posibles" en Europa son la derecha y la izquierda, representadas por el Partido Popular Europeo y por los socialistas europeos.

Cabe recordar que el PP fue la segunda fuerza más votada en las pasadas elecciones europeas de 2004 en Catalunya, por detrás de los socialistas, y por encima de CiU.

Por su parte, Vidal-Quadras ha expresado en una entrevista a Efe su disposición a implicarse más en la política catalana e incluso de volver a militar en el PP de Catalunya.

Badia ha denunciado que: "más que política en Catalunya, hace política en contra de Cataluña o contra aquello que se decide en el Parlament. Vidal Quadras destaca por ir en contra de las decisiones que toman la mayoría de los ciudadanos en la cámara parlamentaria, como los recursos a la Llei d'Educació o el Estatut".

La candidata socialista ha dicho desconocer quién le acompañará en el primer acto de campaña el próximo viernes 22 y ha propuesto al ex presidente del Gobierno, Felipe González, como presidente del Consejo Europeo, una vez se haya instaurado esta figura con la ratificación del Tratado de Lisboa.

viernes, 15 de mayo de 2009

En pilotes contra Espanya


15.05.2009
e-notícies

Seguidors del Barça es baixen els pantalons mentre sona l'himne espanyol

Diversos aficionats del FC Barcelona, com el de la fotografia, es van abaixar els pantalons i van mostrar el seu cul nu en senyal de protesta mentre sonava l'himne espanyol, durant la final de la Copa del Rei celebrada a Mestalla contra l'Atlètic dimecres passat.
L'himne espanyol no es va poder escoltar a l'estadi degut a la forta cridòria d'ambdues aficions. Els dies previs a la final, diverses plataformes de caire sobiranista ja havien fet una crida a boicotejar l'himne d'Espanya. L'esbroncada a l'himne i als Reis ha provocat l'enuig des de diversos sectors de l'Estat espanyol

miércoles, 13 de mayo de 2009

"L'odi al català és perquè el Barça ho guanya tot"


12.05.2009
e-notícies

Isabel-Clara Simó creu que "això ni la cabra de la Legión ho pot consentir. P... catalans!"

L'escriptora Isabel-Clara Simó ha conclòs, en un article d'opinió a l'Avui, que els èxits del Barça són la causa de l'ofensiva, des d'alguns sectors de l'Estat contra, contra la llei d'Educació. "Què té l'ensenyament català que provoca que l'Armada Invencible es posi en marxa? Doncs que és, només en part, en català, i això, que ha funcionat força bé els darrers trenta anys, és una ofensa, contra La llengua de debò (amb article amb majúscula, perquè de llengua, com de divinitat, només n'hi ha una)".
"I per què tot de sobte revifa l'odi a la llengua catalana? Fàcil: perquè el Barça ho guanya tot, I això ni la cabra de la Legión ho pot consentir. P... catalans!", escriu Simó, que també recorda que "em roben 3.000 euros cada any, a mi i a cada ciutadà català, inclosos els castellanoparlants, per tapar els forats que ha obert la seva inèpcia".

La Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes repartirá 5.000 silbatos para boicotear la final de la Copa del Rey


12.05.2009
La voz de Barcelona

La Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes repartirá 5.000 silbatos durante la final de la Copa del Rey de fútbol que este miércoles disputan el F.C. Barcelona y el Athletic Club de Bilbao en Valencia para reclamar la oficialidad de las selecciones de ‘Cataluña y Euskal Herria’.
Según han anunciado en un comunicado, la Plataforma (que recibe sustanciosas subvenciones por parte de la Generalidad) ha denunciado ‘las trabas, cada vez más grandes, a las que somo sometidos por parte del gobierno español, que no solo nos niega sistemáticamente el hecho de tener selecciones sino que nos intenta echar de las federaciones internacionales donde Cataluña ya es reconocida de forma oficial’.
De esta forma se la Plataforma se une al boicot propuesto por la plataforma de apoyo a la oficialidad de las selecciones vascas, Esait, quien recientemente hizo un llamamiento a boicotear el himno nacional de España en los prolegómenos de la final de la Copa del Rey.